Arhiv novic, 2017

15.10.2017  Prvoobhajanci na Bledu v novem šolskem letu

V nizu letošnjih duhovnih vaj za prvoobhajance se poglabljamo v skrivnost svete evharistije s pomočjo štirih pojmov: IZBRAN, BLAGOSLOVLJEN, RAZLOMLJEN in DAROVAN. Tudi na vikendu od 13. do 15. oktobra je bilo tako.

23.08.2017  Confronto 2017

Italijanska beseda »confronto« pomeni soočenje ali izmenjava pogledov, mnenj. Confronto  predstavlja za salezijansko mladinsko gibanje mednarodno srečanje predstavnikov posameznih držav.

V pripravi na srečanje je vrhovna mati Yvonne zapisala: »Povabim vas, da se sprehodite po svetih tleh Marije Mazzarello in ste priče Božjemu projektu, ki ga je uresničil v njenem življenju, in tako prenovite navdih za življenje v polnosti. Želja Marije Mazzarello delati dobro za mlade je bila vedno prisotna v njenem življenju. Srečanje z don Boskom je še utrjevalo njeno apostolsko gorečnost. O svetosti ne govori na idealiziran način, ampak raje začrta mogočo pot za vse.«

08.08.2017  Večne zaobljube s. Katje Balažic

V nedeljo, 6. avgusta 2017, je v župniji Ljubljana-Šiška potekala slovesnost večnih zaobljub. S. Katja Balažic, ki je svoje otroštvo in mladost preživela v tej frančiškanski župniji, je na praznik Jezusove spremenitve dokončno potrdila, da želi za vedno in popolnoma biti na razpolago Bogu in njegovim načrtom v Družbi hčera Marije Pomočnice.

07.08.2017  PRAZNIK NAŠE DRUŽBE IN MENJAVA VODSTVA NAŠE INŠPEKTORIJE

Praznik Marije Snežne, ko je bila pred 145 leti ustanovljena naša Družba, smo sestre v naši inšpektoriji obeležile še posebej slovesno. Bogu smo se po Devici Mariji zahvaljevale za dar poklica hčera Marije Pomočnice in za predstojnice, ki nam pomagajo rasti v svetosti te poklicanosti.

18.06.2017  50 let navzočnosti sester hčera Marije Pomočnice na Bledu

Praznik vzgojne skupnosti in 50 let navzočnosti sester hčera Marije Pomočnice, smo praznovali v soboto, 10. junija 2017, v Marijinem domu na Bledu.

Sodelavci in prijatelji skupnosti sester hčera Marije Pomočnice smo se zbrali v kar lepem številu.

Pred sv. mašo v dvorani smo se s s. Majdo in fotografijami sprehodili po petdesetletni poti življenja sester na Bledu. Začetek je bil težek, »orale so ledino« na vseh poljih - s prvimi duhovnimi vajami, poučevanjem verouka, zbiranjem mladine, delovanjem v kraju, potem so prišli oratoriji, delavnice za mlade ... in ob vsem tem so zidale hišo in dom za duhovne vaje, skrbele za ostarele sestre in pripravljale mlada dekleta na redovniški poklic.

Ogromno narejenega dela brez Božje navzočnosti ne bi zmogle: »Če Gospod ne zida hiše, se zaman trudijo njeni zidarji.« (Ps 127,1).

Nadaljevali smo s sveto mašo, ki jo je daroval »hišni« duhovnik, g. Vinko, ob somaševanju zasipškega župnika, g. Matija, in dolgoletnega župnika v Gorjah (danes pa v Zgornjem Tuhinju), g. Kolja. Zbrani ob oltarju smo bili povezani v veliki hvaležnosti Bogu in Mariji za sestre, za opravljeno delo, za njihove molitve in zvestobo. G. Vinko je v pridigi poudaril pomen ljubezni za druge, kot žive vode v potoku, ki napaja svet, po katerem teče in pomen jubileja, kot odskočne deske za delo naprej. Sv. mašo je polepšalo petje mladinskega pevskega zbor Totus tuus, pod vodstvom gospe Vide, Maj pa je na koncu čudovito odpel še slovensko priredbo Cohenove Aleluje.

Duhovno bogati smo druženje nadaljevali na vrtu, v senci dreves. Gostiteljice so nas pod vodstvom s. Angelce, skupaj z mojstri žara, Klemenom, Darkom in Lukom, kulinarično razvajale. Slavje, kot v Kani, le da nam vina ni zmanjkalo!

Potem je Brigita povzela nekaj misli in nas popeljala nazaj v prva leta skupnosti na Bledu, v čas začetkov duhovnih vaj. Sodelovali smo s svojimi spomini, zgodbami, vtisi in osebnimi izpovedmi. Marsikatera od nas takrat ni vedela, da smo že sklenile povezanost, ki bo šla v desetletja in pustila globoke sledi v nas. Bogato smo vsa ta leta vsi prejemali po Gospodu in sestrah HMP, vsak od nas, naše družine in naš kraj!  Zavedanje, da nekdo moli, tiho spremlja tvojo pot in jo izroča Bogu postane še kako pomembno pri vzgoji naših otrok. Ko postanemo starši, so otroci naša prva in največja skrb. In kako hvaležni smo lahko, če je še kdo otrokom »pripravljen odgovarjati za razlog upanja, ki ga nosi v sebi.«  V tihoti smo spomine zaokrožile in še bolj začutile povezanost s sestrami. Na koncu je Anže odpel litanije in g. Vinko nam je podelil blagoslov.

Kot se za 50. letnico spodobi, smo razrezali še torto in zapeli, tudi gospe mami s. Bernarde za visok jubilej. Kar ni bilo konca pogovorov, druženja in otroške igre.

V nedeljo, 11.6.2017, smo ob 10. uri v župnijski cerkvi sv. Martina obhajali zahvalno sveto mašo. Naše sodelovanje pri maši sta zaokrožili s. Majda in s. Bernarda z molitvijo, ki je natisnjena na spominski zgibanki, ki povzema geslo praznika hvaležnosti: »Iz njegove polnosti smo vsi prejeli milost za milostjo« (Jn 1,16). Po maši smo se družili ob dobrem pecivu in sladoledu na cerkvenem vrtu.

Naj zaključim z besedami apostola Pavla in »se po Jezusu Kristusu zahvaljujem Bogu za vas vse«, drage sestre HMP! Naj vas ohrani med nami, da bomo po vas v Božji bližini, da bo vaš dom bivališče angelov za naš kraj!

Marija Tišler Serianz

10.05.2017  KRISTUS, NAŠE UPANJE

Srečanje hrvaške katoliške mladine, ki je že 10. po vrsti,  je potekalo od 29. do 30. aprila v Vukovarju. Geslo srečanja je bilo: »Kristus, naše upanje.« Prav ta kraj Hrvaške namreč na poseben način koprni po upanju, ki ga lahko prinese samo Vstali Gospod. Vukovar je za Hrvate poseben spomin groze domovinske vojne, ki se je zgodila dobrih 25 let nazaj. Je pa tudi mesto, ki je v ponos, kajti bil je zravnan z zemljo, zdaj pa spet živi.

10.05.2017  Duhovne vaje za prvoobhajance

Približal se je mesec maj in z njim tudi praznik prvega svetega obhajila za mnoge otroke. Prvoobhajanci iz župnije Škofja Loka in Besnica so skupaj z animatorji prišli od 6. do 8. maja v Marijin dom na duhovne vaje, da bi poglobili svoj odnos z Jezusom. Ob svetopisemskih odlomkih, pogovorih, igrah in molitvah smo odkrivali, kako nas ima Jezus rad in se daruje za nas. Slišali smo tudi zgled sv. Marije Mazzarello, ki je vsako delo, vsak vbodlaj z iglo, darovala Bogu in ob tem izžarevala veselje.

30.04.2017  Praznik hvaležnosti vrhovni materi 2017

Pod geslom Z vsem srcem oznanujmo veselje in s tematiko Z oratorijskim srcem v vzgojni skupnosti smelo nosimo mladim veselje evangelija smo Hčere Marije Pomočnice po vsem svetu 26. aprila obhajale praznik hvaležnoti naši vrhovni prestojnici, m. Yvonne Reungoat.

24.04.2017  Obisk salezijanskih hrvaških kandidatov

V četrtek popoldne so si ogledovali lepote Rakovnika salezijanski hrvaški kandidati skupaj z njihovim asistentom in ravnateljem Mladen Delić. Ustavili so se tudi v naši inšpektorialni hiši, kjer smo v kapeli skupaj zmolili in se izročili Mariji ter jo prosili za nove duhovne poklice.

19.04.2017  Vstajenjska Aleluja in hvaležnost odmevali po Ludbregu

Stara legenda pravi, da Ludbreg nosi naziv »Centrum Mundi«, se pravi 'središče sveta'. 17. aprila je to središče sveta postalo tudi središče občestva hčera Marije Pomočnice slovensko - hrvaške province.

13.04.2017  Na poti z Mojzesom

V petek, 7. aprila 2017, zvečer smo se birmanci iz Koprivnice, Strug in Tržiča skupaj z animatorji ter sestrami HMP podali po poti Izraelcev proti obljubljeni deželi. Odigrali smo zgodbo Izraelcev od Egiptovskega suženjstva pa do sklenitve zaveze z Bogom.

14.03.2017  Zapoved ljubezni

Prvi vikend v marcu smo se  birmanci in animatorji župnij Kranj - Center, Trata - Gorenja vas, Leše in Ljubljana Dravlje udeležili duhovnih vaj na Bledu. Zbralo se je več kot 50 birmancev in 7 animatorjev.

22.02.2017  Filmsko delavnico obiskal škof Marjan Turnšek

Dogajanje popoldanskega oratorija na Bledu je bilo v februarju obogateno s posebnim obiskom. Na filmski delavnici se nam je pridružil upokojeni mariborski nadškof Marjan Turenšek. Povabili smo ga z namenom, da nam približa življenje in delo blaženega Antona Martina Slomška. Z nami je delil veselje in nam povedal veliko zanimivosti, ki jih je odkrival v vlogi postulatorja.
Najprej nam je pokazal Slomškovo oporoko, ob kateri smo občudovali lastnoročno pisavo. Zaupal nam je tudi nekaj čudovitih dogodkov iz življenja tega velikega Slovenca. Najbolj se nam je vtisnila pripoved, kako je Tonček romal z mamo na Sladko Goro. Po poti je mama vprašala Tončka, ali ve za namen romanja? Ker ni vedel, mu je razkrila, da romata s prošnjo, da bi dobri Bog omehčal očetovo srce in bi mu dovolil stopiti na pot duhovništva. Ker je mama dobro vedela, da si Tonček zelo želi postati duhovnik, ga je ob tem tudi dobronamerno opozorila: »Če misliš biti duhovnik, glej, da boš dober duhovnik. Drugače je bolje, da to misel opustiš.«
Škof Marjan nam je razložil tudi zgodovinske okoliščine, da smo si lažje predstavljali, zakaj si je škof Slomšek tako goreče prizadeval za pouk slovenščine in prestavitev sedeža škofije iz Šentandraža v Maribor.
Ne nazadnje pa nas je v domačem vzdušju spodbudil, da si njegovo življenje vzamemo za zgled iz vidika vere in kulture. In mi smo škofove besede vzeli zares. Ob poplavi mnogih tujih idelalov, ki se vrivajo v naš prostor in raztresajo našo mladost, je lik blaženega Slomška gotovo dobra izbira za nov čisto pravi film.
BL in s.BM

15.02.2017  Duhovne vaje za družine

Pretekli konec tedna se je na prvem letošnjem Salezijanskem vikendu za družine na Bledu zbralo 12 družin. Pod geslom »Kakor otroci« so starši in otroci razmišljali o molitvi ...

10.02.2017  Birmanci iz Škofje Loke in Lj - sveti Jakob

Od 20. do 22. januarja smo birmanci in animatorji iz obeh župnij vikend preživeli na duhovni obnovi pred sveto birmo. Imeli smo se zelo lepo in naš vikend je kar prehitro prišel h koncu. Naučili smo se marsikaj novega in obnovili nekaj znanja. Ustvarili smo nova prijateljstva in tudi dobro jedli.

31.01.2017  Dnevi duhovnosti salezijanske družine v Rimu

Kako nekaj lepega je salezijanska karizma, smo doživeli  vsi, ki smo se udeležili petintridesetih dnevov duhovnosti salezijanske družine, od 19. do 22. 1. 2017, na Pisani, v Rimu. Zbralo se nas je več kot 400 predstavnikov dvaindvajsetih vej salezijanske družine. Naslov je bil Družina smo.

Dnevi so potekali tako, da so se izmenjevala predavanja, molitev, delo po skupinah, skupni obroki, druženje, počitek. Veseli smo bili, da je bil ves čas z nami vrhovni predstojnik don Ángel Fernández Artime. Seveda smo zelo cenili ure, ko je bila z nami vrhovna predstojnica sester HMP Mati Yvonne Reungoat.

Družinski duh se v salezijanskih ambientih pozna že po tem, kakšen je tisti, ki odpre vrata: ima obraz človeka, ki se posti ali obraz vstajenjskega jutra? Začeti moramo pri človeku, da lahko vstopimo v božje. Nekoč je nek salezijanec rekel vrhovnemu predstojniku, don Angelu: »Lahko izgubimo vse (hiše, šole...), ne smemo pa izgubiti družinskega duha, preventivnega sistema.« Ne gre za to, da gremo v »kozmetični salon« ali da vnesemo spremembe v naše urnike, organiziramo kakšno okroglo mizo več, ustvarimo kakšno novo skupino... Povabljeni smo, da sanjamo, da bi bili mladi in družine sprejeti, ljubljeni, spremljani, protagonisti. Posebni poudarki so bili še: nenehno oblikovanje oseb, spremljanje mladih družin, načrtovalna miselnost, zavest, da smo poslani. Če ne živimo preventivnega sistema, družinskega duha, zatajimo našo karizmo. Ne more obstajati prava mladinska pastorala brez prave družinske pastorale. Imeti moramo misijonsko navdušenje in biti ljudje upanja. Povabljeni smo, da naredimo prehod od občudovanja k »posnemanju« don Boska in naših svetnikov.

Sv. Janez Bosko, pomagaj nam, da bomo ljudje upanja in veselja, s. Danijela

Več utrinkov najdete tukaj

25.01.2017  Imenovanje nove inšpektorice

Na praznik sv. Frančiška Saleškega (24. 1.) je bilo uradno sporočeno, da je vrhovna predstojnica Družbe hčera Marije Pomočnice, mati Yvonne Reounguat imenovala novo višjo predstojnico slovensko-hrvaške inšpektorije Marije Pomagaj z Brezij za obdobje 2017-2023.

25.01.2017  Pogovorni večer

V soboto, 14. januarja, je v Marijinem domu na Bledu potekal pogovorni večer na temo Bog v vsakdanjem življenju. Prisluhnili smo zakoncema Heleni in Alešu Rozman, ki sta na odprt, konkreten, a hkrati preprost način spregovorila o njunem živem odnosu do Boga. Svoje pričevanje sta nam približala preko lastne graditve odnosa z Njim in kako se je le-ta v njuni družini ob težki preizkušnji Helenine bolezni še bolj poglobil.

Vzpodbudila sta nas, da je Bog naš Oče, ki želi, da bi mu verjeli. Vsakega izmed nas je ustvaril kot unikat in nas postavil na mesto kjer mu, če le to želimo, v polnosti služimo z vsem kar smo, s svojo šibkostjo, veseljem in ljubeznijo.

Kasneje smo si udeleženci v pogovoru po skupinah delili razmišljanja, kaj konkretno lahko tudi sami storimo za trdnejši odnos z Gospodom in kako naj bolj odprto živimo Njegovo Besedo.

Zahvale, bolečine in prošnje smo v svojih srcih ponesli pred oltar in ob premišljevanju Božje besede pred Najsvetejšim izročili svojo vsakdanjost, ki nas obdaja in večer zaključili ob sproščenem klepetu s popotnico, da se drug drugega spomnimo v svojih molitvah.

Brigita Lukman

20.01.2017  Duhovne vaje za birmance

V mesecu januarju so se duhovnih vaj za birmance v Marijinem domu udeležili mladi iz župnije Šmartno pod Šmarno goro in iz Podkuma in Dobovca. Skupaj smo odkrivali, kako smo dragoceni v Božjih očeh. Našo pot svetosti Bog usmerja s pomočjo zapovedi, zapovedi Ljubezni.

05.01.2017  Frančiškova zakonska skupina

Tudi letošnji prehod v novo leto smo želeli, po naši dobri tradiciji preživeti na Marijinem domu na Bledu. Tokrat je bilo te že 8 leto. Radi se vračamo na ta kraj za praznovanje oz. za prehod iz starega v novo.  Eden izmed pomembnejših ciljev, ki nas vleče na Bled, smo mi in naši odnosi. Celo leto so naši urniki natrpani, srečanja zakonske skupine prekratka in večkrat nam zmanjka čas drug za drugega. Pri sestrah na Bledu pa smo veliko bolj sproščeni in lažje lahko zares najdemo čas drug za drugega, da se poslušamo, pogovorimo, razumemo, potolažimo.

Dodaj na iGoogle Bookmark and Share na vrh
ZAVOD DOMINIKA, Partizanska c. 6, 4260 Bled | Vse pravice pridržane © 2010 | Kolofon